Thursday, November 19, 2015

Õppemetoodika

SIMULATSIOONIMÄNGUDE LOETELU:
1. Politsei veebilehel on olemas "Õpi käituma" simulatsioonimäng - saab testida oma teadmisi Politseitöös, situatsioonide lahendamisel ja linnakodanikule olulise informatsiooni tundmise osas.
2. CV keskuse karjääri planeerimisest ning tööturul parema konkurentsivõime saavutamine
3. Tööturuameti Kutse-eelistuse simulatsioon
4. TÜ aktiivõppekeskuse simulatsioonimängud
5. Arvuti õppimise simulatsioonide demod eTrainingu veebilehel
6. Tütarlastele - MAKEOVER-O-MATIC - lisad oma pildi või meigid olemasolevat
7. Arvutiturvalisuse probleemidest - veebilehtede häkkimine (inglise keeles)
8. Kosmoloogialane õpik
9. Kodanikuõpetuse teemadel Aivar Ilvese  programmeeritud põhiseaduse õppimise mäng
10. Tuleohutuse simulatsioon


.......................

Need testid on populaarteaduslikud;
seega tuleb nende tulemusi võtta mitte üks-üheselt, vaid ainena põnevaks järelemõtlemiseks.
http://lahendus.net/?a=linkpage&page=testid

Rajaleidja testid:
http://rajaleidja.ee/index.php?id=10571

.........................

VÄITLUSED
Vahel on hea korraldada klassis väitlus.
Kuidas väitlust läbi viia?
Väitluse läbiviimiseks on mitu varianti.
a. jagada õpilased mitmesse rühma ning iga rühm esitab oma argumendid (vastavalt sellele kas ta kuulub jaatajate või eitajate poolele)
b. valida klassist esindajad jaatajate ja eitajate poolele ning ülejäänud moodustavad publiku
c. terve klass osaleb väitluses - vastamiskord antakse edasi palli viskamisega uuele argumenteerijale
Milles tuleb kokku leppida:
a. kui kellelgi on sõna, siis ülejäänud on vaikselt
b. oma vastamissoovist tuleb märku anda käega ja oodata oma korda
c. argumendid on lihtsad - nad võivad olla uued (uut infot lisavad), kuid ka eelmisi argumente toetavad
d. keegi paneb argumente tahvlile kirja ning märgib ära millised argumendid püüavad üksteist ümber lükata
e. alati ei selgu väitluses tõde (igale ühele jääb oma arvamus), kuid võimalik on leida parimad argumendid ja selle tulemusel (kui vaja) hinnata, kumb pool oli sellel korral oskuslikum
Millised oleksid sobilikud teemad:
  • Päevakohased - ajalehtede põhjal ja tavaliselt sotsiaalsed - kas surmanuhtlus tuleks taastada, kas koolis võib käia ükskõik milliste riietega tahad?
  • Üldised ja iidsed - kumb oli enne, kas muna või kana?
  • Klassi probleemide lahkamine läbi väitluse
Mis teeb väitlusest parema väitluse:
  • ettevalmistus - õpilased saavad nädal aega valmistuda ning oma andmeid koguda, kodustega arutada, argumente viimistleda jne.
  • õpetaja selgitab enne vältust vastava probleemi olulisust ja tausta
  • teema on valitud õpilaste poolt (õpetaja väljapakutud nimistust), siis on õpilastel vastava teema suhtes huvi ka olemas
Mida annab hea väitlus juurde:
  • Oskus esineda ja suhelda - mõista teisi ja oskus teha ennast teistele arusaadavaks
  • Oskus kuulata ning analüüsida erinevaid vaatenurki
  • Oskus õppida mõistma teisi inimesi ja nende vaatenurki (isegi siis kui need ei ühti tema omaga)
  • Oskus töödelda eelinfot ning leida parimad argumendid, selgitused, faktid

No comments:

Post a Comment